Isnin, 1 Ogos 2011

Apa korang buat lepas pengisytihran Puasa??

Aku ni sebagai orang kampung laaa terkejut waktu tu aku kerja laa kat satu shopping complex ni..lepas magrib jer..mlam pertama untuk orng orang beragama islam menunaikan solat terawih laaa...sebb esok tuu dah puasa..sungguh kurang ajar laaa dan malu laa kau tengok pompuan dan laki2..berduyun duyun dtg shopping complex ni dan meyerbu rak rak makanan milo dan sebagainya..datang la satu fikiran di minda aku ni..kenapa ni semua orng ni xpergi terawikh kerrrr???

suasananya sungguh berbeda semasa aku masih menuntut di menara gading..mlaam pertama puasa dia bandar shah alam kelihtan berduyun orang ke surau... dan aku pon ke surau...

Kalau aku kan kalau aku xkerja laaa lpas mgrib tuu aku siap2 pi masjid laaa...aku ni jenis yang berfikir bukan nak takabbur tapi coba la fikir benar2..kalau kita sbgai ibu bapa dah menunjukkan contoh macam ni kat anak2 adoii mamposlaaa..umur kita ni bukan panjang Ramdhan akan datang belom tentu kita ada lagi kita donia ni...

Kecewa la tengok anak2 kecil sekarang dibiarkan membesar di era meteralistik...xseperti zaman dimaana aku kecik dulu..mak ayah bawak pergi surau solat...kalau x solat rotan..sekarang bawak pergi shopping complex..mak ayah shopping xhirau anak2..smapai berbelas kali annoucement keluar suruh pergi amabik anak kat kaunter customer service...sampai macam tu sekali sedey betol aku...lau nak cter malam ni xhabis ragam spesis "berok" ni...kalau korang bace tu ade kasar wa mtk maaf...tp lau x kasar korang xpaham maksud aku lak...maknanya kalau korang rase kasar tu..msg aku nk sampai tu sampai la kui3x...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan